Novinky


Honda Civic 1,6 i-DTEC Diesel 9AT

Efektívny deväťstupňový automat pridaný do modelového radu Honda Civic i-DTEC Diesel 

  • Vysokoúčinný motor i-DTEC s objemom 1,6 litra a hladká deväťstupňová prevodovka poskytujú konkurencieschopný pomer výkonu a spotreby: 120 koní a v priemere 4,1 l/100 km (68,9 mpg)
  • Po prvýkrát je v Honde Civic k dispozícii kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky
  • Na novú verziu sa už prijímajú objednávky

 

Vylepšený a úsporný naftový model Honda Civic i-DTEC s objemom 1,6 litra je teraz k dispozícii s výkonnou deväťstupňovou automatickou prevodovkou, schopnou zabezpečiť impozantný prevod stupňov a oficiálnu priemernú spotrebu paliva 4,1 l/100 km (68,9 mpg), pre štvordverový sedan ako aj päťdverový hatchback.

Toto je prvýkrát, kedy je na Honde Civic k dispozícii kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky.

Vďaka širokej škále prevodových stupňov má deväťstupňová prevodovka vynikajúcu účinnosť: prvý prevodový stupeň s veľmi nízkym pomerom poskytuje hladký a výkonný rozbeh, zatiaľ čo najvyšší prevodový pomer s vysokým pomerom zaručuje nízke otáčky počas rovnomernej jazdy, čo znižuje spotrebu paliva a hluk.

Automatický agregát i-DTEC s objemom 1,6 litra ponúka povznášajúci jazdný výkon v kombinácii s efektívnosťou ako aj konkurencieschopné pomery výkonu a spotreby medzi automatickými modelmi tej istej triedy.

Pri 4000 ot./min. motor teraz dosahuje výkon 120 koní (88 kW) a pri 2000 ot./min. je krútiaci moment 300 Nm. V kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou sa môže Honda Civic dostať z nuly na 100 km/h (62 m/h) za 11 sekúnd a následne na maximálnu rýchlosť 200 km/h (124 m/h).

V rámci kombinovaného cyklu revidovaných testov NEDC sa pri novej Honde Civic s objemom 1,6 l i-DTEC s automatickou prevodovkou zaznamenala impozantne nízka spotreba ako aj nízke emisie CO2, a to 108 g/km (štvordverový model) a 109 g/km (päťdverový model).

Rozloženie pomerov v prevodovke znamená, že automatické radenie prináša hladké preraďovanie prevodových stupňov a pocit lineárnej akcelerácie na všetkých stupňoch. V závislosti od otáčok motora a použitia škrtiacej klapky sa na prevodovke môžu „preskočiť“ niektoré prevodové stupne za účelom rýchlej odozvy, napríklad radenie z 9. na 5. stupeň, alebo zo 7. na 4., samozrejme zvládne aj podradenia o 1 alebo 2 stupne.

Najnovší motor i-DTEC Hondy s objemom 1,6 litra je vybavený kovanými oceľovými piestami kvôli zníženiu straty chladenia a „super jemným honovaním“, čo znižuje trenie medzi piestami a otvormi valcov, umožňuje tak plynulý pohyb piestu a znižuje dlhodobé charakteristiky opotrebovania motora.

Revidované turbodúchadlo sa vyznačuje vysokoúčinným dizajnom s meniteľnou dýzou a jeho otáčky sú presne ovládané elektronikou automobilu, minimalizáciou oneskorenia turbodúchadla a zabezpečením optimálnej kombinácie ťahu pri nízkych a stredných otáčkach a výkonu pri vysokých otáčkach. Energetické straty v systéme sú vďaka novej konštrukcii kompresora turbodúchadla nižšie ako v predchádzajúcej verzii i-DTEC. Všetky tieto vylepšenia prispievajú k zlepšeniu spotreby paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou jednotky i-DTEC.

Nový 1,6-litrový i-DTEC od Hondy patrí k prvým motorom, ktoré sú oficiálne testované podľa postupu pre emisie v reálnej prevádzke (RDE), ktorým sa overujú úrovne emisií NOx a pevných častíc. Naftové hnacie ústrojenstvo má nový systém konvertora skladovania NOx (NSC) s vyššou hustotou pracovných buniek, ktorý umožňuje rýchlejšiu konverziu a zníženie emisií. Účinnosť spaľovania pevných častíc ešte viac zlepšuje filter pevných častíc s tenkým povlakom striebra, ktorý vďaka kratšej dobe produkcie tepla v príslušnom filtri predlžuje životnosť výfukových komponentov.

Päťdverový hatchback Honda Civic sa vyrába v britskej továrni Honda, v meste Swindon a štvordverový sedan pre európske trhy sa naďalej vyrába v Turecku. Honda Civic s objemom 1,6 litra i-DTEC s automatickou prevodovkou sa bude dodávať v štvordverových aj päťdverových variantoch a môžete si ju objednať už teraz.

 

– Koniec –

 

Testy RDE

Testy emisií v reálnej prevádzke (RDE) merajú škodliviny ako sú NOx, vylučované automobilom počas jazdy na ceste. RDE bude prebiehať súčasne s laboratórnymi testovacími cyklami, ako sú NEDC a WLTP a ich cieľom je dosiahnuť nízke hodnoty emisií z vozidiel počas jazdy na cestách po celej Európe.

 

Test RDE sa vykonáva ako súčasť typového schvaľovania emisií na verejných komunikáciách v skutočnej premávke pomocou prenosného systému na meranie emisií (PEMS) so záväznými limitmi pre emisie NOx a emisie častíc. Limity RDE pre naftové motory nových typov vozidiel (pôvodne 168 mg/km pre NOx a 9×1011 častíc/km na počet častíc) nadobudli platnosť 1. septembra 2017.