Novinky


Honda CR-V Hybrid, model 2018

Honda CR-V Hybrid, model 2018

Obsah

 

 

  1. Úvod: Úplne nová verzia Hondy CR-V

 

  1. Sofistikovaný a športový dizajn exteriéru so známou siluetou a interiérom špičkovej kvality

 

  1. Medzi charakteristiky hybridnej Hondy patrí nová úroveň kultivovanosti, odozvy a účinnosti

 

  1. Doteraz najsofistikovanejší podvozok CR-V s pôsobivou dynamikou a mimoriadnym komfortom počas jazdy

 

  1. Zdokonalené technológie zlepšujú vlastnosti AWD v skutočných podmienkach a schopnosť jazdy CR-V v teréne

 

  1. Prvotriedne využitie priestoru v doteraz najväčšej kabíne CR-V

 

  1. Prvotriedne bezpečnostné charakteristiky a systém Honda Sensing™ sú štandardom

 

  1. Technické špecifikácie

 

 

  1. Úvod: Úplne nová verzia Hondy CR-V
  • Automobil Honda SUV sa v Európe prvýkrát predáva ako hybrid
  • Zlepšený komfort, pohodlie a konektivita
  • Doteraz najväčší priestor a univerzálnosť

Od predstavenia modelu prvej generácie v roku 1995 sa Honda CR-V z generácie na generáciu neustále zlepšovala. Táto najnovšia evolúcia obľúbeného kompaktného SUV svojim vývojom prekročila očakávania zákazníkov z hľadiska zdokonalených a jedinečných charakteristík. Nová Honda CR-V sa vyznačuje množstvom sofistikovaných technológií a celkovo vynikajúcou kvalitou.

Nová Honda CR-V je prvým SUV od spoločnosti Honda, ktoré sa v Európe bude predávať s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Hybridný systém využíva inteligentnú technológiu Multi Mode technology (i-MMD), ktorá kombinuje dva elektrické motory, benzínový motor s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovú batériu a prevodovku s pevným pomerom, vďaka čomu dosahuje vysokú úroveň kultivovanosti, odozvy a účinnosti. Dodáva sa s pohonom FWD a AWD.

CR-V má čerstvý a sofistikovaný dizajn exteriéru so širšími a robustnými podbehmi, ostrejšími kontúrami kapoty a zadných blatníkov, ale aj najnovšiu „tvár“ rodiny Honda s jedinečnou grafikou svetlometov.

Nový model dvíha latku z hľadiska kvality interiéru, sofistikovanosti a priestrannosti. Pri porovnaní s produktmi prémiových značiek poskytuje zlepšenú kvalitu jazdy, odozvu riadenia, ovládanie karosérie a manažment NVH. Nová Honda CR-V sa vyvinula vo všetkých smeroch a poskytuje väčší komfort, viac príslušenstva a konektivity ako doteraz.

Nový model CR-V sa môže pochváliť o niečo väčšími proporciami exteriéru a jeho dlhší rázvor a širší postoj umožňujú vytvorenie výrazne väčšieho interiéru. Najlepšia priestorová efektivita v triede je zvýraznená veľkorysým priestorom pre všetkých cestujúcich, ale aj širším a hlbším kufrom s dlhším nákladovým priestorom. Nové bezdotykové ovládané zadné dvere umožňujú pohodlný prístup pri nakladaní.

Inteligentnejšie funkcie uľahčujú každodenné používanie nového CR-V. Napríklad výška zadných dverí pri otvorení sa dá naprogramovať tak, aby sa zabránilo kontaktu s nízkymi stropmi a flexibilita kabíny sa zvýšila odkladacou priehradkou stredovej konzoly s tromi režimami. Nové jednočinné sklápanie druhého radu sedadiel, delených v pomere 60:40, umožňuje rýchlejšie a jednoduchšie nakladanie.

Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Vo všetkých verziách je navyše štandardom Honda Sensing™, ktorý patrí k najkomplexnejším balíkom aktívnej bezpečnosti a asistenčných technológií vo svojej triede a pri pomoci vodičovi kombinuje informácie z radaru a kamery.

 

  1. Sofistikovaný a športový dizajn exteriéru so známou siluetou a interiérom špičkovej kvality
  • Čerstvý dizajn exteriéru s dlhším rázvorom, väčšími kolesami a pneumatikami pre robustný, atletický vzhľad
  • Moderný a dynamický štýl SUV, ktorý vynecháva nepotrebné línie
  • Pokročilá aerodynamika vrátane prvýkrát použitého systému aktívnej žalúzie mriežky na CR-V Honda
  • Prémiový interiér v sebe nesie silu a solídnosť, povrchová úprava je z materiálov príjemných na dotyk

Nová Honda CR-V si zachováva známu siluetu s evolučným prístupom k sofistikovanému a športovému dizajnu. Nový model CR-V je oproti predchádzajúcej verzii širší, vyšší a dlhší a má čerstvý dizajn exteriéru so širšími podbehmi, ostrejšími kontúrami kapoty a zadných blatníkov, ale aj najnovšiu jedinečnú grafiku svetlometov Honda.

Kľúčovými konštrukčnými princípmi novej Hondy CR-V bolo vytvorenie moderného a dynamického SUV, ktoré bude aj vysoko funkčné. Honda sa rozhodla pre kultivovaný a sofistikovaný návrh v čistom a modernom štýle, ktorý vynecháva nepotrebné línie.

Medzi najzákladnejšie zmeny, ktoré urobili inžinieri, patrí predĺženie rázvoru o 30 mm. Táto zmena neprispela len k zväčšeniu vnútorného priestoru, ale aj k robustnému vzhľadu SUV s kolesami presunutými viac k rohom vozidla. Kombinácia veľkých kolies a pneumatík v spojení s krátkym previsom vzadu ešte zväčšuje atletický vzhľad vozidla.

Súčasťou odvážneho dizajnu vpredu je najnovšia „tvár“ rodiny Honda so solídnou grafikou krídla a jedinečným tvarom svetlometov, v ktorých štandardom sú LED žiarovky. Solídne tvarovaný predný nárazník s čistejšou povrchovou úpravou v porovnaní s predchádzajúcou verziou ohraničuje štíhlu mriežku v prednej maske. Ostré kontúry kapoty pritiahnu zrak k elegantnému zapustenému čelnému sklu, od ktorého pokračuje línia strechy dozadu ku spojleru zadných dverí.

Bočná časť vozidla má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou CR-V omnoho výraznejšie kontúry, doplnené širšími podbehmi všetkých štyroch kolies. Dynamický vzhľad vozidla dopĺňa vysoká čistá línia vo výške pliec, ktorá zvyšuje objem vozidla pod ňou a lesklá ozdobná lišta, ktorá spoza predných kolies stúpa k zadnej časti vozidla.

Odklon v hornej línii okna pokračuje po dosiahnutí zadnej časti vozidla paralelne s obrysom zadných dverí. Chrómový ukončovací pás sa ostro otáča späť a v oblasti dolného okraja okna sa pripája k výbežku bočnej vodiacej čiary, čím prispieva k zvýšeniu dynamickej estetiky.

Ostro tvarované zadné LED svetlá sa začínajú od odtokovej hrany línie vo výške pliec a ovíjajú sa okolo zadnej časti vozidla, kde na každej strane vytvárajú grafiku v tvare L, ktorej súčasťou je aj sklo zadných dverí. Ukončené sú aerodynamickým chrómovým krídlom, ktoré zaberá celú šírku zadných dverí medzi svetlometmi.

Zákazníci majú na výber osem farieb exteriéru:

pastelová Rallye Red, metalické Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue, prémiová červená Crystal Red a perleťové Platinum White, Crystal Black a prémiová Agate Brown.

Všetky verzie automobilu CR-V Hybrid sú vybavené 18-palcovými zliatinovými kolesami a najvyššie verzie majú panoramatické strešné okno v štandardnej výbave.

 

Pokročilá aerodynamika

Nová Honda CR-V je aerodynamicky najúčinnejšie vozidlo vo svojej triede*. Pri jej vývoji sa použila kombinácia výpočtovej dynamiky kvapalín, testovania zmenšeného modelu v aerodynamickom tuneli a prvého testovania automobilu Honda v plnej mierke v aerodynamickom tuneli, ktorého súčasťou bol bežiaci pás.

Úzke predné stĺpiky dopĺňajú veľký objem v oblasti ramien a ohraničujú zapustené čelné sklo nad jemne zakrytými ramenami stieračov. V kombinácii s dôkladne tvarovaným predným nárazníkom sa tak podarilo znížiť turbulenciu vzduchu okolo nábehovej hrany. Elegantná línia strechy obsahuje plochú anténu a v kombinácii s krytmi pod motorom a podlahou umožňuje plynulé prúdenie vzduchu nad a pod vozidlom, čím sa znižuje odpor a zlepšuje sa stabilita.

Okraje zadného nárazníka smerujú do stredu automobilu a na každej strane sú zakončené ostrými záhybmi. V kombinácii s nápadnými hranami pre zadné svetlomety vyššie na karosérii pomáhajú tieto záhyby čiste oddeľovať prúd vzduchu od strán vozidla. Turbulenciu prúdenia v zadnej časti znižuje aj funkčný spojler na hornej strane zadných dverí. Celkové zníženie aerodynamického odporu v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V znižuje aj hluk od dielov karosérie a výstupkov a tak prispieva aj k spotrebe paliva a tichu v kabíne.

Kvôli zlepšeniu spotreby paliva sú vstupy vzduchu vpredu pod chrómovým znakom Hondy vybavené systémom aktívnej žalúzie mriežky chladiča od Hondy. Kvôli zlepšeniu aerodynamických vlastností má systém predvolený stav žalúzií mriežky zatvorený dokonca aj pri jazde v meste. Ak to však je nutné, systém pomocou elektrického krokového motora otvorí žalúzie mriežky tak, aby do motorového priestoru prúdilo dostatočné množstvo vzduchu. Hlavné teplotné parametre pre požiadavky chladiacej kvapaliny, prevodového oleja a klimatizácie sleduje centrálny procesor, ktorý určuje ideálnu polohu žalúzií.

 

Špičková kvalita interiéru

Pocit priestrannosti kabíny je zvýraznený silným horizontálnym akcentom prístrojového panela a obloženia interiéru. Elegantný dizajn poskytuje pocit sily a solídnosti a rôzne materiály príjemné na dotyk zdôrazňujú prémiové prostredie.

Po celej šírke kabíny sa tiahne expanzívny a zložito prešívaný mäkký panel, rozdelený lesklým čiernym akcentom. V horných častiach dverových panelov sa kvôli komfortu vodiča a spolucestujúceho nachádza mäkké čalúnenie. Nadvihnutím spodných častí palubnej dosky Honda zväčšila priestor pre nohy pred prednými sedadlami.

Hladké a sofistikované obloženie s imitáciou dreva, použité okolo kľučiek a v dolnej časti prístrojovej dosky, má nádych prírodnej farby. K dispozícii bude aj možnosť výberu prémiovej striebornej štýlovej dekorácie. Lesklé metalízové obloženie zdobí fazetky výduchov vzduchu, obloženie volantu, kľučiek a ovládací panel klimatizácie a pridáva im moderný nádych. Prémiové čalúnenie sedadiel je štandardne tvorené plyšom, modely vyššej kategórie sa však dodávajú aj vo vysokokvalitnej mäkkej koži v čiernej alebo slonovinovej farbe.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou CR-V, racionalizovala Honda rozloženie obrazovky a okrem 7-palcového informačného rozhrania pre vodiča (DII) viditeľného cez volant, má už len jednu centrálnu dotykovú obrazovku. Zjednodušilo sa aj usporiadanie ovládacieho gombíka vrátane jednoduchého klastra pre klimatizáciu, umiestneného pod dotykovou obrazovkou.

Prvotriedny výhľad dopredu je umožnený prednými stĺpikmi, ktoré sú o 10 mm užšie ako mal predchádzajúci model. Napriek tomu si Honda vďaka použitiu ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou zachovala výnimočné bezpečnostné charakteristiky stĺpikov. Vďaka zníženiu časti karosérie, ktorú vodič nevidí, o 60 mm sa zlepšil aj výhľad na cestu ponad kapotu.

 

Ovládacie prvky hybridného systému

Ovládacie prvky voliča pohonu nového modelu Honda CR-V Hybrid sa nachádzajú na stredovej konzole a nemajú tvar konvenčnej páky, ale kompaktného spínačového voliča prevodov. Funkcie jazdy, parkovania a neutrálu si vyžadujú stlačenie tlačidla, cúvanie si vyžaduje jeho potiahnutie. Na mieru vyvinutý režim „Sport“, ktorý sa dá aktivovať voličom jazdy, umožňuje lepšiu odozvu hybridného systému na vstupy od škrtiacej klapky. Pri dostatočne nabitom akumulátore je na krátku vzdialenosť dotykom tlačidla k dispozícii aj čistý režim EV, ktorý v závislosti od podmienok jazdy a nabitia akumulátora zabezpečí dojazd s nulovými emisiami do vzdialenosti zhruba 2 km.

 

Úplná integrácia smartfónu

Druhá generácia softvéru Honda Connect v novom modeli CR-V ponúka intuitívne ovládanie a úplnú a plynulú integráciu smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay a Anroid Auto.

Integrácia so službou Apple CarPlay znamená, že systém Honda Connect odteraz dokáže preniesť funkcie zariadenia iPhone do zabudovaného displeja CR-V. Vodiči môžu dostávať informácie z navigácie, uskutočňovať hovory, odosielať a prijímať správy a počúvať hudbu prostredníctvom dotykovej obrazovky vozidla, alebo hlasom, použitím príkazov systému Siri od spoločnosti Apple.

Služba Android Auto bola navrhnutá tak, aby poskytla vodičom jednoduchý intuitívny spôsob používania smartfónov so systémom Android prostredníctvom dotykového aj hlasového rozhrania, čím sa minimalizuje prípadné rušenie. V závislosti od trhu patria medzi podporované funkcie Google Maps, Google Now, odosielanie správ, hudobné a mnohé ďalšie obľúbené aplikácie.

 

Informačné rozhranie vodiča

Pred volantom je úplne nový prístrojový panel, ktorý sa vyznačuje veľkým plnofarebným 7-palcovým TFT-LCD centrálnym displejom informačného rozhrania vodiča (DII), okolo ktorého sú na hybridných modeloch ukazovatele stavu nabitia akumulátora a množstva paliva.

Súčasťou DII vozidla CR-V Hybrid je veľký digitálny rýchlomer a lineárny ukazovateľ výkonu s indikátorom stavu nabitia. V dolnej polovici DII je integrovaná „zóna s obsahom“, na ktorej môže vodič rolovať a vyberať si z množstva informácií vrátane navigačných pokynov, informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, stavu pohonu všetkých kolies a informácií inteligentnej údržby vozidla. Pre CR-V Hybrid navyše obsahuje aj funkciu grafiky aktuálneho toku výkonu, zobrazujúcu zdroj energie vozidla a či sa akumulátor dobíja, ako aj funkciu „ECO Guide“, ktorá navrhuje efektívnejšie techniky jazdy. Vodiči môžu okrem toho monitorovať svoju efektivitu v priebehu času pomocou hodnotenia jazdných cyklov, získavať body zobrazené ikonami listov na displeji, ktorých počet sa zvyšuje alebo znižuje v závislosti od dosiahnutej spotreby paliva.

Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Vodič má možnosť prechádzať režimami DII a upravovať nastavenia, vyhľadávať podľa abecedy napríklad kontakty alebo hudobné skladby, ako aj vyberať preferované informácie, ktoré sa zobrazia na DII prístrojového panela. Na ľavom ramene volantu sa nachádzajú aj integrované ovládacie prvky telefónu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie počas jazdy.

Druhým dotykovým ovládacím prvkom na pravom ramene volantu sa ovládajú nastavenia adaptívneho tempomatu a systému pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu.

* (Údaje z interného testu Hondy)

 

  1. Honda Hybrid prináša novú úroveň kultivovanosti

a jazdných vlastností

  • SUV od spoločnosti Honda sa v Európe prvýkrát predáva ako hybrid
  • Systém Honda Hybrid Performance využíva inteligentnú technológiu multimodálneho pohonu na prepínanie medzi zdrojmi energie
  • Takmer úplne tiché hnacie ústrojenstvo a jedinečná prevodovka s pevným pomerom
  • Priemerné emisie CO2 od 120 g/km a spotreba paliva od 5,3 l/100km (verzia FWD – podľa korelačného postupu NEDC*)

Nová Honda CR-V je prvým SUV od spoločnosti Honda, ktoré sa v Európe predáva s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance tvorí inteligentná technológia multimodálneho pohonu (i-MMD), zložená z dvoch elektrických motorov, jednotky riadenia výkonu, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovej batérie a inovatívnej prevodovky.

Hybridné CR-V je vybavené účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min a výkonným 135 kW (184 k) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm. Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy vo verzii FWD a za 9,2 sekundy vo verzii AWD. Maximálna rýchlosť hybridu je 180 km/h.

Variant CR-V Hybrid s pohonom predných kolies má emisie CO2 120 g/km (podľa korelačného postupu NEDC*) a oficiálnu priemernú spotrebu paliva 5,3 l/100 km. Variant CR-V Hybrid s pohonom všetkých kolies má emisie CO2 126 g/km (podľa korelačného postupu NEDC*) a priemernú spotrebu paliva 5,5 l/100 km.  

 

Inteligentné režimy jazdy

Jedinečná technológia i-MMD od spoločnosti Honda získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť. Sú to tieto režimy: EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru, Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzamykacej spojky meniča momentu.

Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V z dôvodu optimálnej efektivity bude prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. EV Drive umožňuje čisto elektrický pohon a vozidlu CR-V umožňuje dojazd približne 2 km s nulovými emisiami, v závislosti od podmienok jazdy a nabitia batérie. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre jazdu vysokou rýchlosťou a pri potrebe zvýšiť krútiaci moment motora sa môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.

Pri ustálenej rýchlosti 60 km/h bude CR-V Hybrid zvyčajne jazdiť v režime EV Drive viac ako polovicu času. Pri rýchlosti 100 km/h sa režim EV Drive bude používať približne tretinu času. Softvérový „mozog“ systému i-MMD rozhoduje o prepínaní medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať účinnosť bez vyrušovania vodiča alebo vyžadovania premýšľania alebo vstupu od neho.

2,0-litrový motor, hnací motor, motor-generátor a jednotka riadenia výkonu sa nachádzajú pod kapotou, lítium-iónový akumulátor je umiestnený pod batožinovým priestorom.

 

Inovatívna prevodovka so stálym prevodovým pomerom

Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Tento formát znamená, že systém Honda je prepracovanejší a kompaktnejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.

Inžinieri programu hybridného CR-V usilovne pracovali na zabezpečení, aby prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiadúcej spätnej väzbe cez pedále alebo volant a takmer nehlučné hnacie ústrojenstvo znamená, že hybridné CR-V Hybrid sa vyznačuje vynikajúcim manažmentom NVH.

Systém i-MMD s pevným pomerom od Hondy je špeciálne vyladený tak, aby pre európsky trh zabezpečoval lineárny pocit pri akcelerácii, s optimalizovanou kalibráciou medzi vstupom od škrtiacej klapky a odozvou hnacieho ústrojenstva, čím sa zabezpečuje, že hluk motora zodpovedá očakávaniu vodiča. Prvé použitie systému Active Sound Control v CR-V obohacuje zážitok vodiča poskytovaním prirodzeného zvuku akcelerácie v závislosti od otáčok motora.

 

Systém preraďovania decelerácie

CR-V Hybrid je vybavený systémom preraďovania decelerácie, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť rýchlosť decelerácie automobilu prostredníctvom preraďovačov (pádiel) za volantom. Predvolená rýchlosť decelerácie, ktorá je zobrazená na 7-palcovom informačnom rozhraní vodiča (DII), je indikovaná symbolom jednej vlnovky. Počet zobrazených vlnoviek sa zvyšuje úmerne s rýchlosťou decelerácie, ich maximálny počet je štyri.

Potiahnutím preraďovača na ľavej strane volantu (označeného symbolom mínus) môže vodič zväčšiť rýchlosť decelerácie, čím sa skráti fáza decelerácie po uvoľnení plynového pedálu. Potiahnutím preraďovača na pravej strane volantu (označeného symbolom plus) sa rýchlosť decelerácie zníži. Fáza decelerácie po uvoľnení plynového pedálu sa predĺži a efektívne spomaľovanie vozidla bude jemnejšie. Počas celej fázy decelerácie sa využíva regeneračné brzdenie.

Pri bežnej jazde je manuálne nastavenie rýchlosti decelerácie len dočasné a zruší sa pri jazde konštantnou rýchlosťou alebo pri akcelerácii. Ak je automobil v režime „Sport“, manuálne nastavená rýchlosť decelerácie sa udrží až do jej zrušenia vodičom.

 

 

  1. Doteraz najsofistikovanejší podvozok CR-V s pôsobivou dynamikou a mimoriadnym komfortom počas jazdy
  • Podvozok je ľahší a tuhší ako doteraz a umožňuje pokročilé dynamické zatáčanie a manažment NVH.
  • Kvôli zlepšeniu kultivovanosti, dynamiky a odolnosti voči nárazom je v platforme využitá nová generácia ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou v ťahu
  • Inovatívne techniky montáže ešte viac zlepšujú celkovú tuhosť
  • Nové odpruženie poskytuje pohodlný a tichý zážitok z jazdy
  • Špičkové vylepšenia interiéru vrátane technológie rušenia hluku

Nová Honda CR-V vychádza z najnovšej konštrukcie podvozku Hondy, ktorý je najsofistikovanejší, aký bol kedy vytvorený pre CR-V a zabezpečuje, že vozidlo poskytuje výnimočnú kultivovanosť a pôsobivý zážitok z jazdy s mimoriadnym komfortom.

Ľahká a tuhá konštrukcia sa vyznačuje nízko položeným ťažiskom, sofistikovanými systémami predného a zadného odpruženia, novými technológiami ovládania a novým riadením s meniteľným prevodovým pomerom. Najnovšia technológia pohonu všetkých kolies od Hondy – „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – spolu so zvýšenou svetlou výškou poskytuje hybridnému CR-V skutočnú schopnosť jazdy v akomkoľvek teréne.

Platformu s vysokou tuhosťou a nízkou zotrvačnosťou sa podarilo vyrobiť vďaka novej konštrukcii karosérie s využitím ľahkých materiálov s vysokou pevnosťou v ťahu, ktoré patria k najmodernejším v odvetví. Honda úzko spolupracovala s dodávateľom novej generácie za tepla lisovanej ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou, ktorá zvyšuje pevnosť a znižuje celkovú hmotnosť celého rámu karosérie. Použitie za tepla lisovanej ocele s mimoriadnou pevnosťou sa z 0 % v predchádzajúcom modeli CR-V zvýšilo na takmer 9 % v novom modeli. Kombinované použitie vysoko pevných ocelí 780 MPa, 980 MPa a 1500 MPa dosiahlo v novej CR-V 36 % , pričom v predchádzajúcom modeli to bolo len 9 %.

Zdokonalená nová jednotná platforma
Nová konštrukcia platformy CR-V je založená na špičkových materiáloch a sofistikovaných inžinierskych procesoch a pomohla vytvoriť podvozok, ktorý je ľahší než v predchádzajúcej generácii CR-V a došlo k 25 % nárastu torznej tuhosti. Tuhosť jednotnej platformy výrazne prispieva k pôsobivým charakteristikám NVH automobilu.

V procese montáže karosérie sa využíva aj inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Táto technika sa líši od bežnej metódy montáže rámu karosérie, kedy sa najprv zmontuje vonkajší rám a potom nasleduje vnútorná montáž a spoje. Táto nová výrobná technológia významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie.

Pri zváraní s krátkym rozstupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. Tento postup prispieva k väčšej tuhosti a odolnosti.

Vďaka týmto dizajnovým, inžinierskym a výrobným inováciám sa zvýšila celková ohybná tuhosť karosérie o 35 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou CR-V a torzná tuhosť sa zvýšila o 25 %. To zase poskytuje lepšiu príležitosť na vyladenie odpruženia pre dokonalú jazdu a ovládanie a pomáha dodržiavať európske normy týkajúce sa kvality a vylepšovania.

 

Špičkové zlepšenia interiéru

Nová platforma prispieva k prvotriednej tichosti a kultivovanosti interiéru, čím dopĺňa hybridné benzínovo-elektrické hnacie ústrojenstvo CR-V. Príkladný manažment NVH spočíva v minimalizácii tvorby hluku a vibrácií a ich prenosu cez konštrukciu karosérie, ale aj použitím techník dôkladného tesnenia a zvukovej izolácie. Hlavným cieľom dolaďovania hybridného CR-V bolo vytvorenie čo najtichšieho, najpohodlnejšieho a najkultivovanejšieho zážitku z jazdy.

K minimalizácii hluku od motora prispelo aj prvé použitie systému aktívneho rušenia hluku (ANC), ktorý je štandardom vo všetkých verziách CR-V. Účelom ANC je znižovať nízkofrekvenčný hluk v interiéri. Na monitorovanie hluku od hnacieho ústrojenstva systém využíva dva mikrofóny zabudované v kabíne a na rušenie audiosignálov potom dokáže presne načasovať „reverznú fázu“. Systém funguje bez ohľadu na to, či je audiosystém zapnutý alebo nie. Stačí, aby bežal motor.

Hluk hnacieho ústrojenstva je ešte potláčaný špeciálnym predným, bočným a zadným tesnením kapoty, izolačným panelom kapoty, krytom pod motorom a špeciálnym izolačným materiálom v palubnej doske. Ďalšiu izoláciu od hluku exteriéru v kabíne vytvára jednodielny koberec, vyrobený špeciálne pre hybridný model.

K celkovému tichu v kabíne prispievajú aj strategicky umiestnené tesnenia karosérie, akustické oddeľovače v predných, stredných a zadných stĺpikoch a zapustené čelné sklo. Oddeľovače v stĺpikoch znižujú prenos hluku z priestoru podlahy do kabíny a 360-stupňové trojité tvarované tesnenia dverí znižujú hluk spôsobený vetrom a zlepšujú izoláciu. V každom bočnom okne sú dole vpredu a vzadu tesniace bloky, ktoré vypĺňajú medzery medzi karosériou a sklom a tak znižujú prenikanie hluku.

Pri tvarovaní veľkých panelov karosérie sa využil počítačom podporovaný inžiniering (CAE) ktorého hlavným cieľom bolo znížiť dunivý hluk od vetra. K znižovaniu hluku a vibrácií od vozovky ešte prispievajú aj akustické spodné kryty a izolačné diely v predných a zadných podbehoch, pod podlahou a kufrom.

 

Hodnotná dynamika a exemplárny komfort

Nové odpruženie a zvýšenie tuhosti karosérie prispievajú k doteraz najpôsobivejšiemu a najsofistikovanejšiemu zážitku z jazdy v CR-V. Jazdný komfort sa oproti predchádzajúcemu modelu zlepšil vďaka novému mechanickému nastaveniu a integrovaniu pokročilých technológií tlmenia.

Ku zlepšenej stabilite prispieva aj širší rozchod a dlhší rázvor, ktoré dopĺňa kombinácia väčších rozmerov kolies a pneumatík a zvýšenie svetlej výšky vozidla o 27 mm pre hybridnú verziu.

Sofistikovaná platforma zabezpečuje optimalizovaný základ pre najpôsobivejšie nastavenie dynamiky v histórii modelu CR-V. Tím inžinieringu sa podujal vytvoriť vysoko agilné SUV s lineárnymi odozvami podľa konceptu „„one motion, one input““, ktorý je zameraný na predvídateľnosť a bezprostrednosť dynamického zážitku.

V prednej časti poskytuje predné odpruženie so vzperou MacPherson s nižším ramenom väčšiu laterálnu tuhosť na lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu tuhosť na optimalizovaný súlad pri jazde. Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom a meniteľným pomerom, ktoré je použité aj v najnovšom modeli Honda Civic, je špeciálne vyladené pre CR-V a európske trhy. Dvojpastorkový systém poskytuje výnimočnú spätnú väzbu s okamžitými odozvami, ktorý zlepšuje linearitu, plynulosť a presnosť.

Prenos vibrácií na volant sa minimalizoval zväčšením priemeru stĺpika riadenia na 30 mm, čo je oproti predchádzajúcemu modelu CR-V nárast o 36 % a umiestnením ľahkého motora riadenia na dvojpastorkový hrebeň a nie na jeho bežnú polohu na stĺpik riadenia. Zlepšila sa manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach a počet otočení volantu medzi krajnými polohami sa zmenšil o 26 % na 2,34 otočení.

Nastavenie nového viacprvkového zavesenia kolies vzadu spolu s ladením ESP zabezpečuje geometrickú zvýšenú stabilitu pri predvídateľnej jazde vysokou rýchlosťou, vynikajúci jazdný komfort a lineárnejšie ovládanie. Tuhý zadný stabilizátor umožňuje ostrejšie vjazdy do zákrut a zmenšuje klopenie karosérie a nová, pružne uložená plávajúca konštrukcia pomocného rámu, zlepšuje izoláciu hluku v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V.

Vpredu aj vzadu sú namontované hydraulické puzdrá pruženia, normálne vyhradené pre luxusné vozidlá, vďaka ktorým sa dosiahla vynikajúca izolácia pri jazde a zlepšilo sa potláčanie vibrácií podvozku.

Oproti predchádzajúcemu modelu CR-V sú všetky kolesá vybavené väčšími brzdami, vpredu sú 320 mm kotúče a vzadu sú 310 mm kotúče a sú vylepšené o elektrický posilňovač bŕzd (EBB), ktorý zabezpečuje špičkové brzdiace vlastnosti a pocit. EBB kalibruje brzdiace vlastnosti podľa rýchlosti vozidla a vstupu od vodiča a vo všetkých brzdných situáciách dokáže vytvoriť väčší hydraulický tlak rýchlejšie a s menším tlakom na pedál ako pri konvenčných systémoch.

Technológia i-MMD hybridného modelu CR-V využíva aj regeneratívny brzdový systém na zachytenie energie, ktorá by sa pri decelerácii vozidla inak stratila.

 

Asistent agilnej jazdy (Agile Handling Assist – AHA)

Asistent agilnej jazdy (AHA) od Hondy je do CR-V zabudovaný prvýkrát. Elektronický systém stabilizácie je špeciálne upravený pre európsky trh tak, aby zodpovedal typickému stavu povrchov vozoviek a štýlom jazdenia. Poskytovaním nenápadnej diskrétnej pomoci zvyšuje bezpečnosť a jemnými alebo rýchlejšími zásahmi do riadenia pomáha zabezpečiť plynulejšie a predvídateľnejšie správanie vozidla pri nízkych a vysokých rýchlostiach.

 

  1. Zdokonalené technológie zlepšujú vlastnosti AWD v skutočných podmienkach a schopnosť jazdy CR-V v teréne
  • Vyššia svetlá výška v porovnaní s predchádzajúcim modelom
  • Najnovšia verzia softvéru AWD od Hondy posilňuje agilitu v teréne a zlepšuje dynamiku v ostrých zákrutách
  • Ak na zadných kolesách nie je potrebný krútiaci moment, systém AWD sa odpojí kvôli vyššej účinnosti

Schopnosť novej Hondy CR-V jazdiť v teréne sa zlepšila aj vďaka konštrukcii základnej platformy, pretože hoci má vyššiu svetlú výšku ako predchádzajúci model, nemá to žiadny vplyv na ťažisko.

Svetlá výška pod vozidlom sa zvýšila na 182 mm pri hybridných modeloch s predným pohonom a 192 mm pri hybridných modeloch s pohonom všetkých kolies. Obe zvýšenia znamenajú o 27 mm vyšší postoj, ako mal predchádzajúci model CR-V. K zvýšeniu svetlej výšky čiastočne pomohla aj kombinácia kolies a pneumatík s väčším priemerom, čo zároveň prispieva aj k robustnejšiemu vzhľadu.

Najnovšia technológia pohonu všetkých kolies od Hondy – „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – sa kalibruje s cieľom dosiahnuť optimálne jazdné vlastnosti a spotrebu paliva. Dokonca aj za bežných podmienok podporuje prednú nápravu, napríklad pri rozjazde zo zastavenia a tak napomáha plynulej a efektívnej jazde.

 Súčasťou systému pohonu všetkých kolies je viaclamelová spojka, ktorá pripája hnací hriadeľ k zadnému diferenciálu a je ovládaná hydraulickým čerpadlom, poháňaným elektromotorom. Ľahký dizajn s dobrou spotrebou paliva poskytuje optimálne vyváženie výkonnosti, so zvýšenými schopnosťami a bezpečnosťou na ceste aj v teréne, bez nutnosti pridať k hnaciemu ústrojenstvu nadbytočnú hmotnosť. Ak prenos krútiaceho momentu k zadným kolesám nie je potrebný, napríklad pri rovnomernej jazde vysokou rýchlosťou, hnací hriadeľ k zadným kolesám sa kvôli zníženiu mechanického odporu odpojí.

Výsledkom aktualizácií softvéru pre systém AWD je schopnosť v prípade potreby odoslať k zadným kolesám až takmer 60 % krútiaceho momentu. Celkové zvýšenie krútiaceho momentu systému narástlo o 10 % na hodnotu 550 Nm. Výsledkom sú zlepšené vlastnosti pri podmienkach nízkej trakcie, ale aj lepšia odozva a vyššia schopnosť stúpania do kopca.

Bola prepracovaná kalibrácia softvéru a nový systém pre pohon všetkých kolies teraz vďaka informáciám zo snímačov uhlovej rýchlosti a riadenia umožňuje dynamickejší prejazd zákrutami.

 

  1. Prvotriedne využitie priestoru v doteraz najväčšej kabíne CR-V
  • Dlhý rázvor a širší postoj umožnili vytvoriť výrazne väčší interiér
  • Pre všetkých cestujúcich viac priestoru a inteligentné úložné riešenia
  • Doteraz najväčší „pôdorys“ nákladového priestoru s veľkodušným objemom batožinového priestoru
  • Pokročilé praktické funkcie vrátane jednočinných sklápacích sedadiel a bezdrôtového elektrického ovládania zadných dverí

Nová Honda CR-V dvíha latku z hľadiska kvalitu interiéru, sofistikovanosti a univerzálnosti a voči predchádzajúcemu modelu má o niečo väčšie proporcie, umožňujúce vytvorenie výrazne priestrannejšieho interiéru.

Všetci cestujúci majú k dispozícii veľkorysý priestor vďaka širšiemu postoju a rázvoru dlhému 2662 mm, čo je približne o 30 mm viac, ako mal predchádzajúci model a ktorý umožnil zvýšiť „tandemovú vzdialenosť“ medzi prvým a druhým radom sedadiel o 50 mm. Vodič a predný spolucestujúci majú v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V o 5 mm zväčšený priestor pre hlavu a o 16 mm väčší priestor pre bedrá. Tenšie a plochejšie proporcie palivovej nádrže pred zadnými sedadlami prispievajú k väčšiemu priestoru pre nohy cestujúcich sediacich v druhom rade o 50 mm.

Operadlá predných sedadiel novej Hondy CR-V sú tvarované tak, aby vodičovi a prednému spolucestujúcemu poskytovali optimálny komfort a zároveň sú tenšie, aby zväčšili priestor pre nohy v druhom rade.

Cestujúci na predných sedadlách majú k dispozícii nastaviteľnú štvorcestnú bedrovú opierku, ktorá umožňuje vertikálnu úpravu 80 mm a pozdĺžnu úpravu 35 mm. K dispozícii je aj energiu šetriaci rýchly ohrev sedadiel. Cestujúci vpredu a vzadu majú vyhrievané sedadlá a vodič s predným spolucestujúcim aj vyhrievané operadlá.

 

Doteraz najuniverzálnejší

Nový model CR-V sa vyznačuje doteraz najväčším „pôdorysom“ nákladného priestoru v histórii modelového radu. Zväčšenie šírky o 160 mm a maximálnej nakladacej dĺžky 1830 mm o 250 mm voči predchádzajúcemu modelu umožňuje uloženie rámu 19,5-palcového horského bicykla.

Nové jednočinné sklápacie operadlá sedadiel, delené v pomere 60:40, umožňujú rýchlejšie a jednoduchšie nakladanie a vytvorenie úplne plochého povrchu pre väčšie predmety. Spustenie niektorej časti druhého radu lavicového sedadla sa dá urobiť jednou rukou. Sedadlo klesne smerom k podlahe a operadlo sa na neho sklopí úplne naplocho. Operadlo sa dá takisto jednou rukou aj vrátiť do pôvodnej polohy.

Úplne rovná nákladová plocha umožňuje jednoduchú manipuláciu s väčším nákladom.

Najvyššie verzie sú vybavené bezdotykovým ovládaním zadných dverí, ktoré sa vyznačujú funkciou nastavenia výšky otvorených dverí. Majitelia si výšku otvárania elektrických zadných dverí CR-V môžu nastaviť na požadovanú hodnotu v závislosti od voľného priestoru okolo vozidla. Je to mimoriadne užitočné v stiesnených priestoroch s nízkym stropom alebo ak je zadná časť vozidla blízko steny. Funkcia „Stop-and-hold“ (zastav a drž) na požiadanie umožní zastaviť zadné dvere v akejkoľvek polohe a tak umožňuje dočasne kontrolovať výšku otvorenia (po otvorení na viac ako 1185 mm) bez nutnosti programovať nastavenie.

 

Inteligentnejšie úložné priestory pre všetkých cestujúcich

Nová trojrežimová stredová konzola sa dokáže prispôsobiť rôznym požiadavkám. V režime „Console tray“ je vhodná na uloženie 5,5-palcového smartfónu. Tácka sa dá umiestniť do polohy vpred alebo vzad, alebo sa môže elegantne uložiť a umožniť tri úložné konfigurácie. V polohe vpred tácka smartfónu zakrýva kvôli vyššej bezpečnosti a súkromiu hlavný úložný priestor. V polohe vzad tácka uchováva menšie predmety oddelene a umožňuje prístup k priestoru pod ňou. Ak sa tácka uloží úplne oddelene, úložný priestor je dostatočne veľký na kabelku alebo notebook.

Štyri nabíjacie USB body v kabíne umožňujú viacnásobné pripojenie telefónov, tabletov a iných osobných elektronických zariadení. Cestujúci vpredu majú k dispozícii nabíjacie USB porty 1,5 A a 1,0 A a pre cestujúcich v druhom rade sedadiel sú dva vysokokapacitné nabíjacie porty 2,5 A na zadnej strane stredovej konzoly.

Cestujúci môžu využívať priehradky vo dverách s veľkým objemom, v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V sú o 48 % dlhšie vpredu a o 63 % dlhšie vzadu, čo sa dosiahlo posunutím reproduktorov vyššie v dverových paneloch.

 

  1. Maximálna bezpečnosť a systém Honda Sensing™ sú štandardom

 

  • Vďaka novej konštrukcii karosérie a zdokonaleným bezpečnostným technológiám je Honda CR-V ešte bezpečnejšia než doteraz
  • Tuhšia a pevnejšia karoséria so zmenšeným preliačením kabíny dovnútra v prípade nehody
  • Honda Sensing™ je komplexný balík aktívnych bezpečnostných funkciíNajnovšia Honda CR-V bola navrhnutá tak, aby dosahovala najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia.

V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového modelu CR-V Hybrid.

Výnimočne silná, tuhá a tvrdá platforma poskytuje základ pre výnimočné bezpečnostné vlastnosti s konceptom „Bezpečnosť pri kolízii všetkými smermi“ (All Directions Collision Safety). Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Tento dizajn umožňuje znižovať sily prenášané na priestor pre cestujúcich v prípade nárazu a automobilu tak poskytuje vynikajúcu odolnosť voči nárazom spredu, zboku a zozadu. Pasívne bezpečnostné funkcie nového modelu CR-V sú doplnené balíkom aktívnych bezpečnostných funkcií Honda Sensing™ a asistenčnými systémami, ktoré sú prvýkrát v modeloch Hondy namontované vo všetkých verziách CR-V. Honda Sensing™ patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.  Núdzové volanie (eCall) je už štandardom vo všetkých verziách CR-V v Európe.

Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda Sensing™ zahŕňa:

  • Brzdový systém pre zmiernenie následkov nehody: pomáha zastaviť vozidlo, ak systém určí, že kolízia s vozidlom vpredu je neodvratná. Zaznie výstraha a v prípade potreby sa automaticky aktivuje tlak v brzdovom systéme
  • Upozornenie pred čelnou kolíziou: skenuje vozovku pred vozidlom, aby vodič dostal upozornenie na potenciálnu kolíziu, a poskytuje vizuálne a zvukové upozornenia, ktorými vodiča vyzýva na zakročenie s cieľom vyhnúť sa zrážke.
  • Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu: deteguje, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky a vodiča vyzve na vykonanie nápravy.
  • Predchádzanie vybočeniu z vozovky: využíva údaje z kamery namontovanej na čelnom skle na detekciu vybočenia vozidla z jeho jazdného pruhu. Využíva elektrický posilňovač riadenia na vykonanie jemných korekcií, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu, a v niektorých situáciách aplikuje aj brzdnú silu. Keď systém zistí, že vodič prevzal riadenie, vypne sa.
  • Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu: pomáha udržiavať vozidlo v strede aktuálneho jazdného pruhu detegovaním vodorovného značenia na ceste monokulárnou kamerou a malými úpravami riadenia s cieľom udržať vozidlo medzi bielymi čiarami.
  • Adaptívny tempomat: vodičovi umožňuje nastaviť požadovanú rýchlosť a dodržiavať vzdialenosť od vozidla detegovaného vpredu, čo umožňuje využiť tempomat v kľudnej premávke s meniteľnou rýchlosťou pohybu.
  • Systém rozpoznávania dopravných značiek: deteguje a automaticky rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na IID prístrojového panela.
  • Inteligentný rýchlostný asistent: kombinuje automatické rýchlostné obmedzenie nastavené vodičom pomocou systému TSR na automatické nastavenie rýchlosti vozidla s obmedzením uvedeným na poslednej dopravnej značke.
  • Inteligentný adaptívny tempomat: pionierska technológia, ktorá debutovala na modeli Honda CR-V v roku 2015. i-ACC predikuje a automaticky reaguje na iné vozidlá náhle prechádzajúce do iných jazdných pruhov na viacprúdových diaľniciach. Na snímanie polohy iných vozidiel na ceste používa kameru a radar, a na predikciu pravdepodobnosti náhleho prechodu vozidiel do vedľajších jazdných pruhov používa algoritmus, vyvinutý počas náročného výskumu na európskych cestách. Novému modelu CR-V to umožňuje vykonať automatickú úpravu rýchlosti ešte predtým, ako iné vozidlá prejdú do jazdného pruhu, a tak umožňuje bezpečnú a pohodlnú jazdu.

 

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie v najnovšom modeli CR-V patria:

  • Informácie o mŕtvom uhle: na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča používa radarovú technológiu a vodiča upozorní výstražným symbolom v spätnom zrkadle.
  • Systém monitorovania priečnej premávky: využíva bočné radarové snímače umiestnené v zadnej časti, ktoré pri cúvaní varujú vodiča o blížiacich sa vozidlách.
  • Viacuhlová spätná kamera: poskytuje vodičovi úplnú viditeľnosť a tým aj pocit istoty pri cúvaní: normálny 130-stupňový pohľad, široký 180-stupňový pohľad a pohľad zhora nadol.

Súčasťou štandardnej výbavy je aj systém asistenta stability (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém detekcie poklesu tlaku v pneumatikách

  

  1. Technické špecifikácie

 

  • Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť
  • * Emisie vozidla sú certifikované podľa nového typu schvaľovacieho postupu WLTP v súlade s nariadením Komisie (EÚ) č. 2017/1151.   Uvedené hodnoty sú hodnotami NEDC, určenými korelačným postupom podľa nariadenia Komisie (EÚ) č. 2017/1153.

 

 

 

 

Karoséria a podvozok

 Päťdverové SUV s piatimi sedadlami a jednotnou konštrukciou karosérie. 2,0-litrový benzínový motor i-VTEC a hybridný systém i-MMD sa dodávajú do verzií FWD aj AWD.

 

ŠPECIFIKÁCIE

MOTOR 2,0-litrový i-VTEC HYBRID
Motor s Atkinsonovým cyklom a 4 ventilmi na valec
Vŕtanie x zdvih mm 81,0 x 96,7
Objem cm3 1993
Kompresný pomer 13
Max. výkon (motor) kW / k 107 kW / 145 k
pri ot/min 6200 ot/min
Max. výkon (elektromotor) kW / k 135 kW / 184 k
Max. výkon (celkový) kW / k 135 kW / 184 k
Max. krútiaci moment (motor) Nm 175 Nm
pri ot/min 4000 ot/min
Max. krútiaci moment (motor) 315 Nm
Typ paliva Bezolovnatý 95

 

 

ZAVESENIE  
Predná časť Náprava MacPherson
Zadná časť Multi-Link

 

 

 

 

RIADENIE  
Typ Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia
Počet otočení volantu medzi krajnými polohami 2,34
Polomer otáčania (pri kolesách) 11
Polomer otáčania (na karosérii) 11,9

 

 

BRZDY  
Predné Ventilované kotúčové
Zadné Plný kotúč

 

 

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY 2,0-litrový i-VTEC HYBRID, FWD 2,0-litrový i-VTEC HYBRID, AWD
Celková dĺžka mm 4600 4600
Celková šírka (s bočnými zrkadlami) mm 2117,20 2117,20
Celková výška mm 1679 1689
Rázvor kolies mm 2663 2662
Svetlá výška mm 182 192
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá sklopené, po strechu) litrov 1697 1697 (1638 s panoramatickou strechou)
Batožinový priestor (metóda VDA, sedadlá sklopené, po okno) litrov 1064 1064
Batožinový priestor (metóda VDA, všetky sedadlá v normálnej polohe) litrov 497 497
Pohotovostná hmotnosť kg 1614 – 1657 1672 – 1726
Max. povolená hmotnosť kg 2240 2275
Hmotnosť prípojného vozidla (brzdeného) kg 750 kg 750 kg
Hmotnosť prípojného vozidla (nebrzdeného) kg 600 kg 600 kg
Kapacita nádrže na palivo litrov 57 57

 

 

KOLESÁ A PNEUMATIKY  
Kolesá 18″ zliatinové disky
Pneumatiky Pneumatiky 235/60R18

 

 

VÝKON 2,0-litrový i-VTEC HYBRID, FWD 2,0-litrový i-VTEC HYBRID, AWD
Maximálna rýchlosť (km/h) 180 180
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,8 9,2

 

 

EMISIE CO2 A SPOTREBA PALIVA 2,0-litrový i-VTEC i-MMD HYBRID, FWD 2,0-litrový i-VTEC i-MMD HYBRID, AWD
Korelačný postup NEDC
Emisie CO2 mesto g/km 113 117
Emisie CO2 mimo mesta g/km 124 131
Emisie CO2 kombinované g/km 120 126
Spotreba paliva v meste l/100km (mpg) 5 (56,5) 5,1 (55,4)
Spotreba paliva mimo mesta l/100km (mpg) 5,4 (52,3) 5,7 (49,6)
Kombinovaná spotreba paliva l/100km (mpg) 5,3 (53,3) 5,5 (51,4)

 

 

– Koniec –