Novinky


Honda – odhalenie novej generácie CR-V

Tlačové Informácie

Na autosalóne v Ženeve predstaví Honda úplne nový model CR-V

  • Nová sériová verzia najpredávanejšieho SUV na svete* pre Európu sa predstavuje na autosalóne v Ženeve
  • Elegantný atletický dizajn s ostrejšími kontúrami a širším postojom
  • K dispozícii bude aj úplne nová sedemmiestna verzia
  • Hybridná technológia spoločnosti Honda bude v modeli CR-V v Európe dostupná prvýkrát
  • Prvé dodávky európskym zákazníkom sa očakávajú na jeseň 2018

 

Honda predstaví sériovú verziu úplne nového CR-V pre Európu na autosalóne v Ženeve 2018. Nová generácia najpredávanejšieho SUV na svete* dvíha latku z hľadiska kvality interiéru, spracovania a priestrannosti, pričom prvýkrát ponúka aj možnosť siedmich sedadiel.

Aj podvozok je najsofistikovanejší, aký kedy bol pre CR-V vytvorený a zabezpečuje, že vozidlo bude poskytovať pôsobivý zážitok z jazdy s mimoriadnym komfortom, ale aj skutočné schopnosti jazdy v teréne.

Evolučný dizajn exteriéru a špičková kvalita interiéru

Úplne nový model CR-V má čerstvý a sofistikovaný dizajn exteriéru so širšími a robustnými podbehmi, ostrejšími kontúrami kapoty a zadných blatníkov, ale aj najnovšiu „tvár“ rodiny Honda s jedinečnou grafikou svetlometov.

Tenšie predné stĺpiky, tvarované predné a zadné nárazníky, spodné kryty motora a podlahy sa spolupodieľajú na tom, že nový model CR-V patrí k aerodynamicky najefektívnejším vozidlám vo svojej triede. Obsahuje aj systém aktívnej žalúzie mriežky od spoločnosti Honda, ktorý ešte viac zlepšuje spotrebu paliva.

Súčasťou nového dizajnu interiéru je horizontálne zdôraznenie usporiadania prístrojovej dosky, ktoré zvýrazňuje priestrannejšiu kabínu navodením pocitu šírky a pocitu sily. Súčasťou palubnej dosky sú dva 7-palcové displeje. Rozmiestnenie ovládacích prvkov je racionalizované a jednoduchý združený panel ovládania klimatizácie sa nachádza pod centrálnou dotykovou obrazovkou.

Špičková praktickosť a nový sedemmiestny model

Úplne nový model CR-V sa môže pochváliť o niečo väčšími proporciami exteriéru ako mal jeho predchodca. Jeho dlhší rázvor a širší postoj umožňujú vytvorenie výrazne priestrannejšieho interiéru. Najlepšia priestorová efektivita v triede je zvýraznená veľkorysým komfortom pre všetkých cestujúcich, ale aj širším a hlbším kufrom s dlhším nákladovým priestorom. Nová dvojpodlažná podlaha kufra poskytuje plochý povrch pre nakladanie dlhšieho nákladu a bezdotykovo ovládané zadné dvere umožňujú pohodlný prístup pri nakladaní.

Inteligentnejšie funkcie uľahčujú každodenné používanie nového CR-V. Dá sa napríklad naprogramovať výška zadných dverí pri ich otvorení, aby sa zabránilo kontaktu s nízkymi stropmi. Flexibilitu kabíny zvýrazňuje odkladacia priehradka stredovej konzoly s tromi režimami. Nové jednoduché „sklápanie“ operadiel druhého radu sedadiel, delených v pomere 60:40 navyše umožňuje rýchlejšie a ľahšie nakladanie.

CR-V bude v ponuke úplne prvýkrát aj vo verzii so siedmimi sedadlami. Kto sa rozhodne pre tretí rad sedadiel, získa výnimočný priestor pre nohy a výšku sedenia. 101-stupňový uhol sedenia poskytuje komfort pre pasažierov pri dlhých jazdách. Aj prístup k tretiemu radu sedadiel je špičkový vďaka širokému a nízkemu nástupnému prahu.

 

Nové motory poskytujú pôsobivú účinnosť a jazdné vlastnosti

 Hybridná technológia od spoločnosti Honda sa bude dodávať do SUV pre Európu po prvýkrát. Úplne nový model CR-V sa bude dodávať s hybridným inteligentným multimodálnym systémom jazdenia (i-MMD), ktorý sa skladá z dvojlitrového benzínového motora i-VTEC s Atkinsonovým cyklom a dvoch elektrických motorov a ktorý zabezpečuje účinnosť v reálnom svete a výborné jazdné vlastnosti. Systém i-MMD nepotrebuje klasickú prevodovku, namiesto nej má kompaktnejšiu jednotku s jedným pevným prevodovým pomerom, ktorá vytvára priame prepojenie pohyblivých komponentov a umožňuje plynulejší prenos krútiaceho momentu.

Nová Honda CR-V bude dodávaná aj s benzínovým motorom VTEC TURBO s objemom 1,5 litra, ktorý zabezpečuje výborný výkon a špičkovú spotrebu paliva. Výkon sa prenáša šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo voliteľnou automatickou prevodovkou CVT, ktorá je vyladená na poskytovanie lineárnejšej odozvy.

Benzínové a hybridné hnacie ústrojenstvá sú štandardom pri predných náhonoch, obe však fungujú skvele aj s najnovšou technológiou pre pohon všetkých kolies od spoločnosti Honda – „AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia Intelligent Control System™“ – ktorý modelu CR-V dáva skutočné vlastnosti terénneho vozidla. Svetlá výška sa pri všetkých variantoch zvýšila o 38 mm a pri benzínovom modeli AWD dosahuje 208 mm.

Prvé dodávky automobilu Honda CR-V, vybaveného 1,5-litrovým benzínovým motorom VTEC TURBO sa očakávajú na jeseň 2018 a hybridné modely budú nasledovať začiatkom roku 2019.

*podľa údajov organizácie JATO Dynamics, kumulatívny predaj za roky 2013 – 2016