Novinky


DEŇ VĎAKY SPOLOČNOSTI HONDA RACING

Tlačová správa

 DEŇ VĎAKY SPOLOČNOSTI HONDA RACING

nedeľa 10. novembra 2019

 

 Značka Honda oslavuje na okruhu Motegi 60 rokov svojej účasti v pretekoch majstrovstiev sveta

Šesťdesiat rokov od svojho prvého vstupu do pretekov majstrovstiev sveta oslávila spoločnosť Honda už desiatykrát „Deň vďaky“ nazvaný Honda Racing Thanks Day, ktorého sa v tomto roku na okruhu Twin Ring v Motegi zúčastnilo vyše 17 000 fanúšikov.

Deň vďaky je bezplatne prístupná akcia, ktorá spoločnosti Honda umožňuje poďakovať fanúšikom motoristického športu za ich podporu. Tohtoročné stretnutie prebehlo za skvelého slnečného počasia, takže fanúšikovia zaplnili priestor paddocku, kde sa mohli dostať k svojím obľúbeným súčasným aj historickým strojom bližšie, ako kedykoľvek predtým.

Ide v celosvetovom meradle o unikátnu akciu, pretože žiadny iný výrobca sa nezúčastňuje takého množstva rôznych šampionátov ako Honda; od Formuly 1 po MotoGP, od IndyCar po Majstrovstvá sveta cestovných vozidiel, od World Superbike po Majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch, od MXGP po Trial a od japonského Super GT až po tunajšiu automobilovú sériu Super Formula.

Akcie sa zúčastnili desiatky popredných svetových pilotov a jazdcov, ktorí za značku Honda štartujú: Pilot Red Bull Toro Rosso Honda F1 Daniil Kyvat, víťaz Indy 500 Takuma Sato, jazdci MotoGP Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami, bývalý majster sveta v F1 a v japonskom GT500 Jenson Button, vedúci jazdec Majstrovstiev sveta cestovných automobilov Esteban Guerrieri a mnoho ďalších.

Deň bol naplnený divácky atraktívnymi pretekmi, v ktorých jazdci a piloti predviedli výkony, ako keby bojovali o víťazstvo vo svetovom šampionáte!

Jednou z najzaujímavejších akcií boli veľmi hektické preteky motokár, ktorých sa zúčastnili kombinované dvojice motocyklových a automobilových jazdcov, a ktoré zahŕňali aj zastávky v boxoch. Preteky počas atraktívneho posledného kola vyhral Crutchlow, ktorého partnerom bol Super GT jazdec Hideki Mutoh. Na druhom mieste sa umiestnila dvojica tvorená Mutohovým tímovým kolegom Daisuke Nakajimom a jazdcom All-Japan Superbike Takumi Takahashim. Na treťom mieste sa umiestnili Kyvat a jazdec HRC Trial Tomoyuki Ogawa.

„Prehrali sme iba preto, že som ťažší, ako ostatní kolegovia!“ vtipkoval Kyvat, ktorý sa pri júnovej Veľkej cene Nemecka F1 so svojím RA619H poháňaným hybridným motorom Honda prvýkrát v roku 2019 umiestnil na stupňoch víťazov.

Podobne divoké preteky malých motocyklov „Grom“ vyhral Ai Ogura, Moto3 jazdec z Honda Team Asia. Na druhom mieste sa umiestnil Mike Di Meglio, vytrvalostný jazdec F.C.C TSR Honda France, na treťom mieste Crutchlow, ktorý cieľovú čiaru prešiel len niekoľko centimetrov za Ogurom.

Úspech v Super GT Honda Grand Prix zaznamenali Naoki Yamamoto a Button, kolegovia z tímu Kunimitsu. Brit už odstúpil z japonského šampionátu Super GT, v ktorom v minulom roku spoločne s Naoki Yamamotom a značkou Honda zvíťazil. Dnešná finálová bitka v kategórii Super Formula priniesla prvenstvo Lucasovi Auerovi.

Takuma Sato potešil svojich fanúšikov atraktívnou jazdou v legendárnom stroji McLaren Honda MP4/4, v ktorom si Ayrton Senna v roku 1988 došiel pre titul majstra sveta vo Formule 1. Zároveň s ním Crutchlow (Honda LCR Castrol) potešil divákov jazdou na obávanom stroji Honda NSR500, na ktorom si Eddie Lawson v roku 1989 došiel pre víťazstvo na Majstrovstvách sveta kategórie do 500 cm3. Históriu bolo cítiť vo vzduchu!

Kyvat, ktorého ďalšou zastávkou je Veľká cena Brazílie F1, ktorá sa bude jazdiť budúci víkend v Sao Paule, bol zo svojej prvej účasti na Honda Racing Thanks Day nadšený.

„Je tiež skvelé, že značka Honda tu prezentuje všetko, od svojich prvých monopostov F1 až po najnovšie špeciály,“ uviedol 25-ročný Rus. „Podpora, ktorú som od fanúšikov značky Honda cítil aj v Suzuke, bola neuveriteľná – rád by som japonským fanúšikom poďakoval za vášeň, ktorú do nášho športu vnášajú.“

Crutchlow bol nadšený zo svojho výjazdu na úchvatnej Honde NSR500 z roku 1989. „Bolo to úžasné a je skutočné privilégium si na NSR sadnúť!“, žiaril 34-ročný Brit, ktorý na stroji Honda RC213V vyhral tri preteky MotoGP. „Keď som vyrastal, sledoval som jazdcov, ktorí na týchto päťstovkách jazdili – hovoril som si, že tieto stroje vyzerali skvelo a dnes viem, že skvelé skutočne boli! Motocykel bol fantastický, ale nedokážem si predstaviť, že by som s ním v roku 1989 pretekal.“

Sato ktorý sa v roku 2017 stal prvým japonským pilotom, ktorý zvíťazil v celosvetovo známych pretekoch Indy 500, takisto prežil rušný deň: okrem Sennovho MP4/4 sa previezol vo svojom víťaznom vozidle z Indy 500, v Super GT špeciáli, a tiež vo vozidle z pretekárskej školy Suzuka Racing School, kde svoju kariéru začínal.

„Toto je pre fanúšikov skvelá príležitosť vidieť celú históriu značky Honda, zatiaľ čo jazdci a piloti si môžu užiť zábavu, ale zároveň v pretekoch skutočne zabojovať,“ uviedol Sato. „Ide o skvelý záver sezóny, príjemne strávený čas, a navyše tu môžeme fanúšikom ukázať, ako veľmi si vážime ich podporu.“

Svoju vďaku fanúšikom vyjadril tiež Takahiro Hachigo, prezident spoločnosti Honda Motor. „Spoločnosť Honda vstúpila do pretekov majstrovstiev sveta v roku 1959 – v tomto roku som sa narodil!“, uviedol. „Honda sa pretekov zúčastňuje už veľmi dlhý čas! Chcem všetkým fanúšikom poďakovať za ich podporu počas tých mnohých rokov, a to tak v motocyklovom, ako aj v automobilovom športe.“